Základní škola, základní umělecká škola a mateřská škola Lomnice, příspěvková organizace

Přeskočit na obsah stránky

Přeskočit k navigaci

Projekt PPTV

V pátek 10. 6. 2016 nás vzala paní zástupkyně na exkurzi do Střední školy a Základní školy v Tišnově. Nejdříve jsme šli do samotné školy, kde jsme se rozdělili na dvě skupiny. Jedna zamířila do učebny chemie a ta druhá na přednášku o ošetřovatelství. V učebně chemie jsme si udělali jeden malý pokus s hořením, vyplňovali přitom pracovní listy a zkoušeli i pokus, podle kterého se mělo zjistit, kdo kouří nebo se často vyskytuje v kuřáckém prostředí. V učebně, kde bylo ošetřovatelství, jsme si zase zkoušeli tep, tlak, teplotu a znovu kuřácký test, ovšem jiným způsobem. Pracovali jsme s "nemoderním" přístroji, jak na měření tlaku, tak tepu. Po skončení jsme se vydali do dílen. Tam jsme se také rozdělili do několika skupin. Nejdříve jsme si zahráli "hru" na čas, kde jsme museli poslepu seskládat dohromady šrouby a matice. Ale potom byla ta zábavnější a odvážnější část. Měli jsme možnost projet se traktorem. Toho jsme se nebáli. Více jsme ale měli obavu z ježdění ve speciálním autě. Díky tomu byli všichni hned plní adrenalinu a máme z toho všichni velký zážitek. Nakonec nám byla předvedena jízda v dalším speciálním autě, ale to už byl tedy hodně velký „masakr“, ale to jsme si už bohužel vyzkoušet nemohli. Tím jsme zakončili exkurzi a šli na autobus a jeli zpět do školy. Byl to pro všechny úžasný zážitek a budeme na něj dlouho vzpomínat.

Michaela Musilová, VIII. třída

 

V páteční prosluněný den 10. června navštívila naše třída v rámci projektu „Podpora přírodovědného a technického vzdělávání“ společně s paní učitelkou Doležalovou Střední školu a Základní školu v Tišnově. Tato škola nabízí několik učebních oborů. Jeden z nich je ošetřovatel – ošetřovatelka. V učebně s výhledem na městečko a kopec Květnice nám byly předvedeny ukázky měření tlaku, pulzu, tělesné teploty apod. Poté jsme si vyměnili role s druhou skupinkou a šli jsme do učebny chemie. Tam mě zaujalo zjištění zajímavým způsobem, zda jsem kuřák či ne. Dále následoval přesun do terénu. Mistr odborného výcviku nás informoval o průběhu exkurze. Dělila se do tří částí. První část bylo řízení traktoru. V části druhé bylo naším úkolem spojování materiálů – šroubů a matic na čas. Třetí část se mi líbila nejvíce. Ve speciálním vozidle záleželo na shodě dvou řidičů na tom, kam se pojede. Byla to jízda bez pravidel, předpisů, hranic a jenom domluva dvou řidičů posunula vozidlo někam. Každý návštěvník prošel všemi třemi stanovišti. Exkurze byla zajímavá. S novými poznatky a nadšením jsme se spokojeni vraceli zpět domů.

Petr Bednář, VIII. tř.

Logo YouTube
Logo edookit
Logo hope
Logolink EU
Zdravé zuby
Ovoce a zelenina do škol
Logo Cambridge Park Partner School
Šablony
Doučování žáků škol
Digitalizujeme školu
Digitalizujeme školu
Šablony OP JAK
Fond Sidus